czwartek, 27 kwietnia 2017

Meteory- 'zawieszony między niebem a ziemią'


Wprawdzie wspominałam Wam, że następny post poświęcony będzie naszym "wyprawom" na targ w Leptokarii, ale doszłam do wniosku, że robienie osobnego wpisu o miejscu, no nie za ciekawym, bo w Polsce również ma miejsce, nie ma sensu. Dlatego jeśli chcecie, zdjęcia z targu pokażę Wam na snapchacie (xkejtxx) a teraz podzielę się z Wami magicznym miejscem, które zawieszone jest między niebem a ziemią. 

Zanim jednak wybraliśmy się do miejsca docelowego jakim były Meteory, zatrzymaliśmy się w pracowni ikon, gdzie mieliśmy możliwość przyjrzenia się powstawaniu ikony i zakupieniu obrazów, medalików, krzyżyków, bransoletek, książek i innych pamiątek znajdujących się w pracowni.


Meteory to potężne centrum klasztorne na Równinie Tesalskiej. Nie bójcie się, nie będę się zagłębiać w historię tego miejsca, bo pewnie mało kogo to interesuje. Zresztą ja sama jestem osobą, która nie lubi zwiedzać takich miejsc jak zamki czy muzea i zazwyczaj jak tam jestem to nie słucham przewodnika (przyznaję się bez bicia), bo mnie to po prostu nie interesuje i tyle. Dużo bardziej wolę oglądać przedmioty, które się tam znajdują i podziwiać widoki. Niewątpliwie Mateory to miejsce, w którym jest co podziwiać. Widoki z góry są obłędne! Zresztą co Wam będę mówić, sami zobaczcie!
Jeszcze taką ciekawostką jest to, że wchodząc do klasztoru kobiety muszą mieć spódnice do kolan bądź dłuższe, które można wypożyczyć na miejscu.



buziaki, Kejt

2 komentarze :

  1. Przepiękne zdjęcia. Zawsze bawi mnie widok bransoletek wśród monet pozostawionych w jakimś miejscu "na szczęście", it's just like people left there the only thing they had at that moment ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia. Sama byłam zarówno w pracowni ikon jak i w Meteorach. Wspaniałe klasztory zawieszone gdzieś pomiędzy niebem a ziemią. Cudo!!
    MÓJ BLOG
    ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń

▸ Dziękuję za każdy komentarz ▸
▸ Zostaw link do swojego bloga, na pewno zajrzę ▸

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.