czwartek, 10 lipca 2014

you are beautiful

Dzisiaj chciałam poruszyć dość powszechny i uniwersalny temat, a mianowicie kompleksy. Ma je dosłownie każdy. A to jednemu nie podoba się jego nos, bo za długi, drugi twierdzi, że ma odstające uszy, a trzeci, że jest po prostu za gruby. Jest oczywiście całe mnóstwo powodów, przez które uważamy się za gorszych w społeczeństwie, w którym żyjemy. Temat ten dotyczy głównie kobiet, więc post jest kierowany do pań, ale płeć męska również powinna przeczytać:) Dużo osób twierdzi, że mam za niską samoocenę. Tak naprawdę wcale tak nie jest. Według mnie jest odpowiednia.

Skąd się biorą kompleksy?
Jest kilka źródeł ich pojawienia się. Ogólnie mówiąc są nimi środki masowego przekazu. Od nich wszystko w zasadzie się zaczyna.
Widzieliście kiedyś w gazecie zdjęcie modelki, która ma gdzieś jakąś niedoskonałość? Praktycznie się to nie zdarza. Ale nie dlatego, że dana osoba tak wygląda. Zanim zdjęcie trafi do gazety jest obrabiane w specjalnie do tego przeznaczonych programach. Najbardziej znanym jest Photoshop. Obejrzyjcie ten filmik:


Tak samo jest w telewizji czy internecie. To nie jest możliwe, żeby było tyle 'ideałów'. No właśnie, ideałów? Czy aby na pewno ludzie, których widzimy np. w telewizji są idealni? W naszym społeczeństwie przyjęło się, że idealne ciało to szczupłe ciało. Czasem jak przeglądam tumblry niektórych osób to aż płakać mi się chce, widząc tyle obrazków przedstawiających w zasadzie same kości. Szkielet z obwisłą skórą. A do tego podpisy 'też chciałabym tak wyglądać, 'marzenie'. Dziewczyny, uwierzcie, to nie wygląda ładnie, to jest okropne! Chociaż wydaje mi się, że chłopcy (bo raczej z dojrzałymi mężczyznami nie ma takiego problemu) wolą szczuplejsze dziewczyny. Chcą zaszpanować przed kolegami, że ich 'laska' ma zgrabne nogi czy idealnie płaski brzuch (z wystającymi żebrami-.-). Wolą przytulać się do samych kości?:o Nie oszukujmy się, chłopcy (mam na myśli nastolatków) patrzą jedynie na wygląd, a ich oczekiwania rosną, jeśli zobaczą w telewizji wytapetowaną modelkę, której komputerowo wydłużyli nogi i odjęli kilka kilogramów. Nie można ślepo wierzyć we wszystko co przekazują nam mass media.


Jak radzić sobie z kompleksami?
Każdy jest wyjątkowy, nawet Ty! Musisz tylko w to uwierzyć. Musisz znaleźć w sobie coś pięknego i skupić na tym swoją uwagę.
Podejdź do lustra. Przypatrz się swojemu odbiciu. Uśmiechnij się. I widzisz, od razu lepiej. Jesteś piękna, jedyna w swoim rodzaju, nigdzie nie ma drugiej takiej osoby jak Ty. Zrób wszystko, aby tak zostało. Nie wtapiaj się w tło poprzez zmienianie siebie na podobieństwo wszystkich wymyślonych 'ideałów'. Powtarzaj sobie 'jestem piękna' za każdym razem gdy spojrzysz w lustro, gdy będziesz miała chwile zwątpienia. Musisz zmienić nastawienie. Poradzisz sobie! PAMIĘTAJ SŁONECZKO, YOU ARE BEAUTIFUL

13 komentarzy :

  1. Kompleksy to dość powszechny temat. Każdy je ma i raczej tak będzie zawsze. Myśląc ''ooo... jaka ja brzydka" nie poprawi naszego wyglądu, tylko się będziemy dołować. Trzeba myśleć pozytywnie:D

    http://allexandrablog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie tu, będę częściej wpadać, bo cudoownie piszesz + zakochałam się w wyglądzie!
    + Obserwujemy? (zacznij, ja na pewno się odwdzięczę!)
    paula-paulka.blogspot.com
    Pozdrawiam! :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie lubię tego że jestem tak chuda że niektórzy myślą że jestem anorektyczką albo bulimiczką, a ja tak naprawdę chcę przytyć ale po prostu mam taką budowę :D
    Obserwuję :) zapraszam do mnie dopiero zaczynam:
    http://maja-m.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie mam kompleksów :) http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie moim jedynym kompleksem jest to, że jestem gruba ;;-;; Zobaczyłam oba filmiki i na drugim mi się płakac chcialo... ;/



    renia-zarowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Każdy ma kompleksy :c Śliczna *.*
    http://milenaabloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post
    http://fajnablonditoja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniały blog, ciekawy post :)
    gusiaablog.blogspot.com Co powiesz na wspólną obserwację?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz racje, w telewizji lub gazecie można zrobić wszystko komputerowo, a wiele osób ma przez to kompleksy :/
    Ja staram się akceptować siebie taką jaka jestem ;)
    Pozdrawiam ~ Mój blog - kliik! ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. w dzieciństwie miałam kompleks przeraźliwej chudości, na szczęście z wiekiem moja waga wróciła do normy :)

    http://natforart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Super blog zapraszam http://kejtx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny post ! Masz śliczne ząbki :)

    może wspólna obserwacja? ♥
    http://modaiurodaczternastolatki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Heej;) Jestem tu pierwszy raz i po przeczytaniu postów na pewno zostanę na dłużej!;) Bardzo dobrze skomponowany blog i piękny design;) Świetne zdjęcia:D Może wspólna obserwacja? Ja już obsewrwuję i liczę na uczciwy rewanz;*

    http://by-saandi.blogspot.com/ - Mój Blog, zapraszam <3

    OdpowiedzUsuń

▸ Dziękuję za każdy komentarz ▸
▸ Zostaw link do swojego bloga, na pewno zajrzę ▸

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.